CRM چیست ؟ به نرم افزارهایی اطلاق میشود که ارتباط میان شرکتها و مشتریانشان را ساماندهی میکند . برای عنوان مثال این گونه نرم افزار میتوانند پایگاه داده ای حاوی اطلاعات مربوط به مشتریان و نوع سرویسهایی که ایشان دریافت نموده اند ایجاد نموده تا مسئولین فروش و یا حتی در برخی موارد خود مشتریان به آنها دسترسی داشته باشند. این امر باعث میشود که مسئولین فروش با آنالیز داده هایی چون نیازهای سابق مشتریان و همچنین مشکلاتی که آنها داشته اند، نیازهای آنها را راحت تر برآورده نمایند. مجموعه وظایف نرم افزارهای CRM، به طور کلی، عبارت است از: • کمک به مسئولین فروش در شناسایی بهترین مشتریان و تولید الگوهای کیفیتی (Quality leads) برای گروه فروش. • کمک به سازمان در حسابرسی و مدیریت فروش به وسیله بهینه سازی اطلاعاتی که توسط چند کارمند بر روی شبکه به اشتراک گذاشته شده و نمایش(Streaming) پروسه های در حال انجام Existing Processes • امکان برقراری ارتباط خصوصی با برخی از کاربران به جهت بالا بردن میزان رضایت آنها. در این راستا باید مناسبترین مشتریان شناسایی شده تا بهترین سرویسها را دراختیار آنها قرار داد. • ارائه داده ها و پروسه هایی به کارمندان که بتوانند به وسیله آنها با مشتریان بیشتر آشنا شده، نیازهای آنها را متوجه شده و پلهای ارتباطی مناسب میان مؤسسه و مشتریان ایجاد نماید. CRM نوعی استراتژی بازاریابی است که هدف آن صرفا به بالابردن معاملات ، که در حقیقت بالا بردن سوددهی بطور مقطعی می باشد ، محدود نمی گردد بلکه CRM سعی دارد به دیدگاهی منحصربفرد و یکپارچه از مشتری دست یابد که باعث بالا رفتن رضایت مشتری و افزایش وسود شرکت در بلند مدت گردد. CRM استراتژی کسب و کار است جهت بهینه سازی سوددهی ، درآمد زایی و رضایت مشتری که بر اساس مبانی زیر طراحی می گردد : o ساماندهی ارائه خدمات و محصولات بر اساس نیازهای مشتری o بالا بردن سطح رضایت مشتریان مطابق اصول مشتری مداری o پیاده سازی فرایندهای مشتری محور تحقق اصول CRM در یک سازمان ، تنها با بکارگیری ابزارها ، تکنولوژی و روال های مناسب ممکن می باشد که این امر منجر به بالا رفتن ارتباط سازمان با مشتری و در نتیجه افزایش رضایت مشتری و بالا رفتن میزان فروش می گردد. بنابراین CRM تکنولوژی محض نمی باشد بلکه اصول کلی فلسفه کسب و کار را نیز در بر می گیرد. برخی از دستاوردهای کلی CRM عبارتند از: o ارائه خط مشی های موثرتر در برقراری ، حفظ و تداوم ارتباطات o گردآوری داده های ارزشمند مانند اطلاعات تفصیلی مشتری ، تاریخچه سفارشات و خدمات و محصولات ارائه شده به مشتری o تهیه و ایجاد وضعیت و اطلاعات مربوط به مشتری ، مانند مزایا و تخفیفات ویژه تعلق گرفته به مشتری و سایر موارد o شناسایی فرصت های جدید فروش o انتخاب مشتری بر اساس مفهوم ارزش طول حیات مشتری : در CRM این اصل به شدت مورد توجه است که مشتریان مختلف ، ارزش متفاوتی برای سازمان دارند و بنابراین باید سودآورترین آنها جذب و حفظ شوند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان پیام فردا در یک نگاه : مزیت ها : o کاهش هزینه بازاریابی ، فروش و نیروی انسانی o افزایش فروش و در نتیجه افزایش سودآوری سازمان o افزایش رضایتمندی مشتریان o سرعت در ارائه خدمات به مشتریان o حقظ و نگهداری مشتری به عنوان سرمایه مهم هر سازمان قابلیتها : o مدیریت کامل بخش بازاریابی ، فروش و خدمات پس از فروش o قابلیت ثبت کلیه اطلاعات مشتریان حقیقی ( اشخاص ) و حقوقی ( شرکتها) o قابلیت ثبت کلیه ارتباطات با مش
1385-1402 تمامی حقوق این وب سایت ، متعلق به آگهی شهر من می باشد
دریافت جدیدترین آگهی ها در تلگرام
city5040@
ارسال پیام