آگهی و تبلیغات MyCityAd
info [at] MyCityAd [dat] ir
#
09141776345
 
مدیریت جلسات
واضح، با احساس و مشتاقانه صحبت کنید.
تن صدایتان را کنترل کنید و مختصر و مفید حرف بزنید.
کشدار و با مکث های زیاد صحبت نکنید و مخاطب را وادار نکنید به جای شما جمله را تمام کند.
به شندین حرف های دیگران دل بدهید و با شکیبائی گوش کنید.
بهتر است حتی المقدور از طرح بحث های خاص اجتناب کنید و کاری کنید که همه در بحث سهیم شوند.
طبق مثال فوق همیشه خوب است با استفاده از ضمیر << ما >> به جای << من >>، طرف مقابل را هم درگیر موضوع کنید.
همیشه از کسانی که داوطلبانه به سازماندهی یک جلسه کمک می کنند، تشکر کنید.
هنگامی که از کسی به خاطر اشتباه یا سهو انتقاد می کنید، با ملاحظه و نزاکت از شدت جمله بکاهید، مثلا نگوئید: << اشتباه میکنی این عدد را از کجا آورده ای؟ >> در عوض بگوئید: << من جواب دیگری پیدا کرده ام، میخواهی جواب ها را با هم مقایسه کنیم؟ >>
اگر از شما انتقاد شد و خواستید از خود دفاع کنید، به هر حال با متنانت پاسخ دهید، میتوانید بگوئید: << فکر میکنم به شما اطلاعات اشتباه داده اند پس اجازه دهید یک بار با هم مرور کنیم >>
اگر کسی سوالات نامرتبط و خصوصی از شما می پرسد، مطلوب ترین ترفند آن است که از او بپرسید : << چرا این سوال را می کنی؟ >>
لبخند زدن تنش را در وجودتان آب می کند.
از به کار بردن کلمه << ولی ... >> خودداری کنید، فورا جرقه می زند و ایجاد واکنش دفاعی می کند.
هنگام انتقاد درباره رفتار شخص حرف بزنید و از انتقادات کلی و بی هدف بپرهیزید تا فردای بهانه جو و فاقد صراحت به نظر نیائید.
گاهی خردمندانه تر است که به صورت توصیه انتقاد کنید، مثلا با جمله << سعی کنید آهسته و خوانا بنویسید >> بجای << شما بد خط هستید >>
اگر انتقاد موجهی از شما می شود، با قدرشناسی بپذیرید و به وضوح نشان دهید که مسئله را حل خواهید کرد. 
در تحسین کردن صادق باشید و گرنه فورا اعتبارتان زیر سوال خواهد رفت.
هرکس از شما تعریف کرد، بپذیرید و از او تشکر کنید.
وقتی کسی از کار خوب شما تعریف می کند، تشکر کنید و نگویید : << این که کاری نبود >> ، این گفته شما توهین به اوست، معنایش این است که ضوابط او اهمیت و ارزش ندارند.
شایستگی او را هم ذکر کنید.
عزت نفس داشته باشید و به دیگران احترام بگذارید، این به شما کمک می کند انتقاد را بدون کینه توزی بپذیرید و بدون تضمین روحیه با اختلافات مواجه شوید.
گفته هایتان را با علاقه حضار تطبیق دهید، حرف هایتان را با داستان طنز آلود بدرخشانید.
اگر حرف های توام با طنز شما اغلب با نگاه های مبهوت و لبخند های اجباری پاسخ گفته می شود، شوخی را از حرف هایتان حذف کنید. اگر شما نمیتوانید شوخی کنید، بهتر است این کار را نکنید.