آگهی و تبلیغات MyCityAd
info [at] MyCityAd [dat] ir
#
09141776345
 
آقای حسن برمخشاد، تاسیس کننده ساندویچی های زنجیره ای آیدا است. به نظر او:
- مردم خیلی خوب می فهمند
- رمز موفقیت آیدا حفظ کیفیت و بالانبردن قیمت است.
در دنیای رقابتی امروز، صداقت در برخورد با مشتری همیشه موثر عمل میکند.
زندگی شهرنشینی ما را به سوی غذاهای آماده ای می برد که نیازهای غذایی ما را به سرعت برطرف می کنند. آقای حسن برمخشاد می گوید تاکنون هیچ تبلیغی در این باره انجام نداده، اما تبلیغ دهان به دهان در این زمینه بسیار موثر عمل کرده است.
با او گفت و گویی داریم درباره علل موفقیت خود و محصولاتی که ارائه کرده است.
آقای برمخشاد چه شد که به فکر تولید ساندویچ های زنجیره ای آیدا افتادید؟
این قصه سر دراز دارد. شاید پدرم یکی از عوامل موثر در این زمینه بوده است. پدر من با ان که سواد نداشت، به تنهایی 5 دهنه مغازه را اداره می کرد که به کارمندان و پرسنل تسلیحات، خواربار می داد. در تمام طول زندگی هم هیچ کمک اقتصادی به من نکرد تا روی پای خودم بایستم. در تمام طول زندگی، من همیشه در کنار کار اصلی خودم کارهای دیگری هم داشتم. به عنوان مثال وقتی در بانک مرکزی کار میکردم، یک مغازه کوچک لنت کوبی داشتم. بعد از مدتی کار را گسترش دادم و یک مغازه مکانیکی گرفتم. اما در سال 68 به دلیل آن که قبلا تجربه ای در ساندویچ داشتم، یک مغازه کوچک 14 متری گرفتم و تولید آیدا را شروع کردم. در ان سال ما دومین تولید کننده ساندویچ سرد بودیم. یک ساندویچ فروشی دیگر به نام ویدا بود که این محصول را ارائه می کرد، اما بسته بندی آن مشکل داشت. در ابتدای کار مشکلات زیادی را تحمل کردم، اولین شعبه آیدا با دوندگی های زیاد و مشکلاتی که با شهرداری داشتم تاسیس شد.
شعبه گوهردشت در هنگام تاسیس، ضرردهی داشت ولی الان بسیار پرسود است. من خودم را به خاطر گسترش کار بازنشسته کردم و یادم می آید مهندس نوربخش خیلی در این راه من را تشویق می کرد.
چرا اسم آیدا را انتخاب کردید؟
آیدا اسم دختر خواهرزن من است که در آلمان زندگی میکند و بسیار قدم خوبی دارد.
آقای برمخشاد، شما بدون تبلیغ، وجهه خوبی را در میان مردم کسب کرده اید، دلیل آن چیست؟
من معتقدم که مردم خیلی خوب می فهمند. ما 13 رقم ساندویچ سرد را تولید و توزیع می کنیم. بسته بندی ساندویچ های ما که درست مانند بسیته بندی چیپس است، ابداع من است. این بسته بندی ساندویچ را از نور و حرارت حفظ میکند و باعث می شود خراب نشود.
اما من فکر میکنم رمز موفقیت آیدا در حفظ کیفیت و بالانبردن قیمت است. محال است شما به یکی از شعبه های ما مراجعه کنید و وزن یکی از ساندویچ های ما کمتر از حد مقرر باشد. ما در هر شرایطی کیفیت را حفظ میکنیم. شعبه گوهر دشت چند سال ضرر داد اما مداومت کردیم و الان به سوددهی رسیده ایم.
در اوضاع کنونی مردم به دنبال اجناس با کیفیت، با هزینه های پایین تر هستند و قیمت ساندویچ های ما زیر قیمت ساندویچ های دیگر است. در هر شرایطی سعی کرده ایم که از کیفیت نزنیم. همه اقشار میتوانند از محصولات ما استفاده کنند و این بسیار مهم است. من در ابتدای راه اندازی اولین شعبه آیدا آن را در یک خیابان فرعی انتخاب کردم، زیرا میخواستم بدون دغدغه جریمه شدن، مشتریان بتوانند ماشین خود را پارک و از محصولات ما استفاده کنند. البته این برنامه الان دیگر جواب نمی دهد، و شعبه ها را در میدان ها و خیابان های شلوغ انتخاب میکنم.
یکی از مسایی که بسیار به ان اهمیت میدهم، برخورد پرسنل شعبه های ما با مردم است. ما در تمام شعبه ها به انها اموزش های لازم را میدهیم تا با این حرفه به درستی برخورد کنند. یادم می آید یک روز یک مشتری به مغازه امد و سلام کرد، اما فروشنده من به سلام او جواب نداد این کار باعث شد با ان که فروشنده منضبط و خوبی بود، او را از کار برکنار کنم.
نکته دیگری که در فروشندگان دقت میکنم، ملاحظات اخلاقی است فروشندگان ما باید احساس امنیت را در مشتری ایجاد کنند. پدری که ساعت 12 شب دختر بچه اش را به مغازه می فرستد تا خرید کند، از دور مواظب او است و حرکات ما در او احساس امنیت را ایجاد میکند.
آیدا در حال حاضر چند شعبه دارد و برنامه های آینده شما چیست؟
ما بیش از 10 شعبه فعال داریم. گوهردشت کرج در حال حاضر بیشترین فروش را دارد. با گرگان هم قرارداد بسته ایم که تا 2 ماه دیگر به راه می افتد. شعبه اهواز هم در حال راه اندازی است.
طرح تازه ای که در حال راه اندازی ان هستیم، عرضه آیدا از 22 ایستگاه مترو است که کار عظیمی می باشد. این طرح از 22 بهمن افتتاح می شود و فعلا در 4 ایستگاه کرج، میرداماد، مصلی و صادقیه راه اندازی می شود.
در عرصه دنیای رقابتی امروز، چه تدابیری را اندیشیده اید؟
ما باید با دنیای تازه همگام شویم. در حال حاضر غذاهای آماده بسیار زیاد شده اند.اما چیزی که من همیشه به ان اعتقاد داشته و دارم، صداقت در برخورد با مشتری است. ما هیچ وقت کیفیت را فدای قیمت نکرده ایم.بسیاری از مشاغل به محض آن که جایگاه خود را پیدا می کنند، کیفیت در هر شرایطی حرف اول را می زنند ... ما سود کمتری به دست می اوریم اما من معتقدم استمرار کیفیت با فروش بیشتر آن را جبران می کند.
مشتریان به محض این که به ما اطمینان پیدا می کنند، ما را ترک نخواهند کرد با دنیای روز همگام شدن اصل سرعت را در نظر گرفتن از مسایلی است که به ان توجه نشان میدهیم.
مساله دیگر توجه به فروشندگان و آموزش انها است. انها یاد می گیرند که مشتریان را با برخورد روانشناسانه و با احترام جذب کنند.
از نظر بهداشتی نیز ما ناظر بهداشت استخدام کرده ایم که مدام بر کارگاه های ما نظارت می کند و به همین دلیل با بهداشت مشکلات کمتری داریم.
در هر حال به کیفیت مستمر با حفظ قیمت مناسب مشتریان می اندیشیم. در این راستا ما در زمینه نان مشکل داشتیمف چون نام های کشور مطلوبیت مناسبی نداشت، به همین دلیل نان ساندویچ را نیز خودمان تولید می کنیم. اما این طرح به صورت آزمایشی است که به زودی فراگیر خواهد شد.
در پایان اگر صحبتی دارید؟
مردم صداقت را می فهمند و این تبلیغ است. احترام گذاشتن به مردم و رضایت آنها را جلب کردن رمز موفقیت آنهایی است که کسب و کاری دارند. کافی است مشتریان احساس کنند که از مکانی خرید می کنند که متولیان آن ف این اندیشه در ذهنشان است که انگار خود می خواهند خرید کنند.